2010. szeptember 6., hétfő

A bogyiszlói tölgyfás legelő

A legnagyobb

Csombormenta




Vasárnap "kötelezettségeim" után hazafelé tartva kiugrottunk a bogyiszlói tölgyfás legelőre, annak is az északi szögletébe, ahol a legnagyobb fák állnak.Tavaly többször jártam már itt (1) (2), de az idén még nem voltam. Soha nem mértem még ezen a legelőn. Most csak arra volt időm, hogy a legnagyobbat lemérjem, ami 542 cm-nek adódott. Meglepve láttam, hogy a Pósfai-féle falistán a fa 3 cm-rel nagyobb adattal szerepel 2007-ből.
A fák állapota szép lassan romlik, minden évben egy kicsit több a száraz ág, egyre fogy a fakoronákban a zöld. A legnagyobb fa hosszan kinyúló alsó ága is letört. A legelő még viszonylag jó karban van, az északi részen is látszik még a legeltetés nyoma. Azért persze nyomul itt is minden invazív gaz. Az idő megint nagyszerű volt. Eddig bármikor jártam itt, mindig nagyszerűek voltak a fények, megkapott a hely varázslatos hangulata. Ha egyszer lesz több időm, minden fát szép alaposan végigmérek.