2010. december 12., vasárnap

Ismét az Alsó-Gemenci erdőben

Időzítési probléma. A Gemencbe is beköszöntött a tél, de nem volt kemény
fagy, így kijutott a sárdagasztásból is.

Az Alsó-Gemenci erdőt két nagy nyiladék szeli át. A Forgó-nyiladék és a
Hosszúvölgyi-nyiladék. Októberben ez utóbbin indultam el. Ma a Forgó-
nyiladékot választottam, de egy rét ismét a Hosszúvölgyi-
nyiladék felé csábított.

Az idén minden alacsonyabban fekvő részen hatalmas belvizes tavak alakultak
ki. Az útvonalamat a belvizek közti szárazulatok határozták meg.

A két nyiladék közti  egy szép keményfás erdőre akadtam,
ahol még 4m körüli tölgyek is álltak

Egy másik tekintélyes példány

Megdölve

Végül megint zsákutcába kerültem. Kiértem ahhoz a "tóhoz", ami már októberben
megakasztott, csak most  másik irányból közelítettem meg. A "tó" partján egy
kis "szigeten"egy kerítés mögött egy biztosan listás méretű hagyásfát, egy
hatalmas füzet pillantottam meg. Megközelíteni nem tudtam, ahonnan
a kép készült, már csaknem csizmaszárig ért a víz.