2011. április 16., szombat

A Veránka-szigeten

Gyökérgubancok a Dunán. Ma a Gemenc Zrt. Veránka-túrájára mentem.
A sziget történetéről itt olvashatunk

Gyökérgubanc 2. Még soha nem jártam a szigeten. 

Gyökérgubanc 3. Bajáról indult a hajónk. 

Hajóroncs a Veránka-szigetnél

Listás nyár a Duna parton, 625 cm

Iszonyatos méretű, kettős törzsű fehér nyár az üdülőközpont
mellett. 923 cm. Itthon kicsit kételekedve nézem, tényleg jól mértem.?
Nem mértem jól, ShG szerint csak 636cm. Biztos fejjel lefelé
olvastam a számokat, de nagyon kellett sietni.

Disznók

Szarvasok

Listás fűz a Vajas-dűlő melletti erdősávban.

A Vajas-dűlő. Nevét onnan kapta, hogy régen a Vajas folyt erre

Egykor Csanádhoz tartozott ez a rész, és legelőnek használták

Ideiglenes tavak a Vajas-dülőn, amik most vannak kiszáradóban

Ígéretes, hatalmas csomoros nyár a rét szélén

Nagy magasságig csomoros nyár, olyan mint egy kólásüveg. Élettelennek
néz ki, közelebbről azonban duzzadó rügyek sokasága látszott.

A Vajas-dülő a nyári gátról. Panorámakép. Még rengeteg listás fa lehet a réten.

Hatalmas eperfa

A Bács-Kiskun megyei önkormányzat üdülőkomplexuma.
A szigeten a másfél órás túra csak rövid ismerkedésre volt jó. Ide mindenképpen
 vissza kell még jönni. Jó kis túra volt!