2011. május 29., vasárnap

Az Alsó-Telefonos-tónál

Keselyűs felé, József-puszta határában

A Holt-Sió és a Sáros környékén

Memento mori!

Lószúnyog. Érdekes, hogy május legvége van, és a Gemencben sincs még
a gyötrőszúnyogokból. Tavaly ilyenkor alig lehetett kibírni.
Kullancsból is, mintha sokkal kevesebben lenne az idén.
Eddig csak 4db-bal találkoztam.

A Sáros partján

Harmat

Tulajdonképpen előkészületlenül mentem az útra. Keselyűstől a kéktúrán akartam
eljutni a Borrévi-tóig, de GPS és térkép nélkül elkeveredtem. (Érdekesen vezetik a
turistautat errefelé.) Megfordulva nyiladékról nyiladékra véletlenszerűen bolyongtam,
és felkészültem, hogy ez lesz az eddig legunalmasabb Gemenc-túrám, amikor
váratlanul az Alsó-telefonos körüli ingoványnál találtam magam.
 A tó partján kapitális füzek mutatkoztak.

Egy öreg, de kisebb fűz.
Ez a Telefonos érdekes név. Nyilván a régi térképeken hiába is keressük.
Andrásfalvy sem említi alapművében. A Cartographia térképén viszont szerepel.

Az Alsó-telefonos-tó. Régen itt a Duna folyt. 

Ha kicsit engedékenyebb vagyok, meg van az országos rekorder fűzből.

Valamikor hatalmas kerülete lehetett,de ki tudja, hány ágból állt?

Még él

Ligeti szőlő