2011. május 8., vasárnap

Ismét Taplóson

Taplóson sokszor jártam már, számos bejegyzésem van róla. Több régi térképet
is közöltem a a holtágakat bemutató írásomban., de a II.Katonai Felmérés
térképe lemaradt.Most ezt pótlom.
Némileg vívódtam, hogy a vélhetően utolsó szúnyogmentes utamat hová
tervezzem, de aztán a péntek délutáni szokásos természetfotós vetítésen
(ezúttal Kalotás Zsolt volt a vendég)Almási doktor errefelé nagy füzekről beszélt
és ez meggyőzött

A Duna-széli-kertek helyén egykor a bogyiszlóiak kertjei voltak.
Ma egy nagy rét az egész. Kora reggeli párában a rét nagy része,
a töltés árnyékos oldala pedig deres.

Alighanem kálmosra sikerült akadnom a Tolnai-Holt-Duna partján

A Tolnai-Holt-Duna

A holtág

A Tölgyfás- dűlő szépségét is sokszor méltattam már, közepén a listás
fűzzel

A dűlő szélén a másik roskatag listás fűz is jól tartja magát

A Taplósi-gyep

Az egyik rét szélén sűrű galagonya bokrok mentén hatalmas fűzre akadtam.
Két fa nőtt össze, köztük azonban egy helyütt van akkora rés is, hogy a centit
át lehet dugni.A nagyobbik fél azonban önmagában 680 cm.
Együtt 940 cm a kerületük, ami nyilván nem szabályszerű.

Távolról egységesnek hat

Álomterep rapsicoknak is

A Taplósi-Holt-Duna egy kis öble

Szép, de nem túl nagy füzek mindenfelé

A mocsári nőszirom is tömeges

Ez most vagy ligeti szőlő, vagy vadszőlő, gyanítom az utóbbi.

A Taplósi-gyep északi szegeltében lévő kis tó