2011. december 18., vasárnap

A Sáros-tó északi végénél

A hétközi nagy esők után a Gemenc kezdi visszanyerni régi formáját

A Sáros környékén sokszor jártam már. Néhány korábbi utam:Tavaly november
tavaly december


Utam legnagyobb fája ez a nyárfa volt, de ez is csak 500-as volt.

A tervem az volt, hogy a Sáros északi partjához megyek, ahol még nem
jártam. Műholdképek itt "ősfüzest" jeleztek. A Sáros partjáig leérnek
a telepített füzesek.

"Ősfüzek" és fiatal telepítések

Egy nagyon festői halott fűz

Füzes, alig 500-as a legnagyobb

Nomen est omen. Nem véletlen a Sáros név

Nádas

Amikor már azt hiszi az ember, hogy távol van minden emberi civilizációtól
és itt száz éve ember nem járt, feltűnik egy pecás vagy egy sörös doboz,
jobb esetben egy piros fazék.
Érdekes, hogy ez Dreher, korábban szinte kizárólag néhány hipermarket
olcsó tömegtermékének üres dobozait láttam csak.

Tervem az volt, hogy a Sárosba vezető fok mentén felmegyek az
Alsó-Telefonoshoz.
El is indultam a fok mentén, de az időhiány
és a magas víz visszafordított. A Telefonos név egy kicsit hibás
lehet, és valószínűleg a Cartographia térképe az oka, hogy így
emlegettem korábban. A Telefonos elnevezést ugyanis a Sió
másik oldalára használták a bogyiszlóiak, mert a töltés melletti
gátőrházak telefonvezetékkel voltak összekapcsolva. Valami
félreértés miatt kerülhetett át ez a név a Sió másik oldalára, ahol
persze nem volt semmi telefonvezeték.

Moha