2012. június 30., szombat

Lengyeli "ellenőrző" út

Hivatalos dolgaim közt kis szünetet engedélyezve beugrottam a lengyeli
kastélyparkba. Főként az izgatott, itt milyen a mamutfenyők állapota.
Ezen a "nagytotálon" is látszik, hogy a kisebbiken helyenként megjelentek
a száraz ágvégek. A nagyobbik is hasonló formát mutat.

Ez a nagyobbik

Egy kis cédulkára felírtam, hogy mekkora a nagyobbik kerülete, de ezt a
cédulkát elvesztettem. Több, mint egy hete jártam itt, de ha jól emlékszem
545 cm volt. Azt tudom, hogy leellenőriztem, és mindenképpen listás lenne.

A két vérbükk közül a kisebbik bevégezte. A nagyobbik gyarapodott, de már
nem emlékszem mennyivel. A középső, fő ága derékba tört, de oldalágai még
dúsan hajtanak.

Néhány fa kis táblácskát is kapott. (C betűs lepke)

A falu hűvösebb mikroklímája miatt a park fenyői lettek a legszebbek.
Kaukázusi jegenyefenyők

Duglászfenyők