2013. április 14., vasárnap

Csatangolás a Címer-fok környékén

A Címer-fok felé

A Nyéki-Holt-Duna. Történetét itt foglaltam röviden össze.

A Nyéki-Holt-Duna környékén sok minden vízben áll

Nádasok a Nyéki-Holt-Duna környékén

Vadászemlék

A Nyéki-Holt-Duna partján álló listás fűz összes nagy ága letört már

A Felső-Címer-fok köti össze a Nyéki-Holt Dunát az élő Dunával

Roncsok a fok partján

Korábbról már ismert listás fűz

Piros fazekat nem találtam, de elhagyott cipő azért akadt, hátha jó lesz György gyűjteményébe.

Ezért nem tudtam beljebb menni. (Na nem a disznók, hanem  víz miatt)

A Gemenc legnagyobb tölgye, az egykor Szuláknak nevezett legelőn. A legelő már rég beerdősült, és mára csak ez az egyetlen élő példány maradt meg. ShG írta, hogy 660cm körülinek mérte, ami szinte hihetetlen, mert a növekedési üteme jól dokumentált. 2003: 630cm, 2006: 632 cm, 2009: 638. A fejlődési ütem alapján legfeljebb 644cm-t várhatnánk, de nekem sem sikerült 650cm-nél kevesebbet mérnem. Igaz, hogy a törzs furcsán ferde, és el kellett volna egy ember, aki a másik oldalon igazgatja a centit.

Az egykori gemenci tölgykirály megcsonkított törzse még mindig ott hever 

Furcsa alakú  a gemenci csúcstartó