2013. május 12., vasárnap

Bóklászás és gazolás a Szekszárdi-dombságban

Az Éles-hát melletti gyep ( "a völgyem") ezúttal sem kínált rendkívüli látnivalókat

Több ismertető beszél a  Szekszárdi-dombság gazdag és különleges növényvilágáról. Például csak kosborfélékből 12 fajt regisztráltak eddig a dombságban. Jellemző világnagy bénázásomra, hogy én eddig egyetlen egyet sem találtam, pedig ezen a héten három különböző helyszínen is tettem egy-egy rövid sétát, de én csak ilyen közönséges gazokat találtam. Ezek közül mutatok be néhányat.

A völgyem felé ezen a löszmélyúton szoktam felsétálni. Itt az ötletes nevű kaszanyűg bükköny virít.

Tavaly is több elpusztult vakondot találtam. Az idén ez az első.

A Sötétvölgy rétjein a lila ökörfarkkóró az uralkodó faj. 

A Fazekas-völgy

A sötétvölgyi erőkben most sok a salamonpecsét...

... és a nadálytő.

Lárva

A múltkor megtalált hollófészekben már kikeltek a fiókák. Amikor a fészek közelébe érek, a szülők hangos károgással köröznek körülöttem. Valószínűleg  -elvonva a fészektől-  magukra akarják terelni a figyelmemet 

Pongyola harangvirág

Az Almási-völgy

Ezek nem tudom micsodák, de ketten vannak

Az Almási-völgy felső vége