2013. július 5., péntek

A vékényi Csepegő-árokban

A vékényi faluközpont a kereszttel és a haranglábbal. 
A Z+ turistaút több érdekes talányt tartalmaz. Az első geometriai jellegű: Mekkora a kuvasz  által befutható terület nagysága,  ha figyelembe vesszük azt is, hogy a láncot tartó drótkötél maga is elmozdulhat? Szerencsére ha jól választjuk meg az ívet, marad még 1,5-2m a kutya és köztünk. Itt rebegjünk hálát a geoládászok és a turisták életben tartójának, a helyi vállalkozónak. (Van egy másik kutyája is, az ketrecben volt.)
Frissítés: 2014-ből: A fehér kuvasz helyett egy  fekete, sokkal szelídebb kutya van már

A kutyás kaland után elgondolkodhatunk azon, hogy hány geoládász és turista járhat ezen az útvonalon, ami a kerítés és a mély völgyű patak mentén vezet a hatalmas és a kora reggel még a harmattól lucskos gazban. A geocaching oldalon megkapjuk a választ is, az idén eddig két geoládász járt erre, az út állapotát nézve turista se sokkal több.
Frissítés 2014-ből: Az út szépen nyírt már. 2016: geocacing hírek szerint újra botrányos.

Pedig a Csepegő-árok minden várakozásomat felülmúlóan nagy kaland lett. Megkockáztatom, hogy a Óbányai-völggyel összemérhető szépségű szurdokvölgy. Az indulásnál ez még nem látszik. Itt még kivehető a Z+ turistaút csapása is, amire  elég nehéz az elején rácsatlakozni.  A Z+ felfestését végzők lelkiismeretes munkát végeztek , de nehéz egy olyan jelzést követni, amihez nem tartozik út vagy kitaposott ösvény.
2014: Ez még most is helytálló, alig járnak erre

A Csepegő-forrás környéke. Itt van elrejtve a geoláda.

A kis vízesés most nem túl bővizű, jó tavaszon szebb látvány lehet.

Sziklák a csepegő-forrásnál.

A Z+ innen eltávolodik a szurdokvölgytől, de én inkább úgy döntöttem, a patakmederben haladok végig. A koponyás figyelmeztetés ellenére nem volt rossz döntés.

Így hamarosan a megszentelt sziklákhoz értem.

Másokat is megfogott a hely hangulata. A Szentcsalád.

Ez a korábbi, kis Mária szobor a sziklafalban

A Szűzanya szobra egy madárcsaláddal élt társbérletben

Újabb kis zubogó

A megszentelt sziklák

Amikor már arra gondoltam, hogy most már ellaposodik a völgy, újabb sziklafal magasodott elém

Csorgó. Némi kaland volt itt a feljutás.

Ezután a Z+ keresztezte az ellaposodó patakvölgyet, és én el is indultam rajta a domboldalban felfelé. Meglepve láttam, hogy a domboldalból az út visszavisz a völgybe. Ezért a vízeséséért. 

Béka a kristálytiszta vízben. 

Eredetileg Kárásznál akartam kiérni, de időzavarba kerültem, így toronyiránt, jelzetlen utakon, ösvényeken indultam vissza Vékénynek. Így jutottam be egy a Csepegő-árokkal párhuzamos szurdokvölgybe. Ennek is voltak látványos részei. 

Talányos útmutató tábla a vékényi faluvégen.