2013. szeptember 15., vasárnap

Első képeim egy nagy géppel

Életembe először kattogtattam nagy, profi gépet. Egy szekszárdi fotós barátomtól kaptam kölcsön  kipróbálásra, ő ezt a gépét már nem használja. Egy Sony Alpha 700-as gépről van szó, Minolta AF 100-300-as objektívvel. A gépet 2007 és 2009 közt gyártották. Írás, teszt itt van róla.
Fényképezés közben nagyon élveztem. Döbbenetesen gyors, könnyedén lehet vele ilyen képeket csinálni, csak nyomni kell a sorozatfelvétel gombot.
A ház körül kb. 10 percet fotóztam, elég távoli diófa tetején előforduló városi madarakat.
Elég szűk kivágásokat alkalmaztam a 300-as teleobjektívnál is, mert távoli volt a fa, aprócskák a madárkák.
A képeket DRAW és JPG formátumba is mentettem. Egyenlőre csak JPG képekkel foglalkoztam, mert a konvertert még nem tudom kezelni. A JPEG képek minőségétől nem estem hasra. Sőt, meglepően sok lett a használhatatlan, életlen kép. A színek is  bágyadtak, igaz nem volt jó idő. A fényes háttér előtt pedig egy makacs pixelszennyeződés is mutatkozik.
 Bonyhádról jövet a Széptölgyesi-tóhoz  is leugrottam, tényleg csak 5 percre búbos vöcsköt és szárcsát fényképezni. A madarak ugyan távol voltak, de azért ettől élesebb képet reméltem, még kézből is.
Azt tervezem, hogy hamarosan "összeugrasztom" saját "kis" Sonymat ezzel a géppel, és megnézem, mennyire látszik a minőségen a sokszoros árkülönbség.