2013. október 27., vasárnap

A Gemenc szilkirálya

Tóth Gábortól kaptam hírt és fényképet arról, hogy az alsó-gemenci erdőkben hatalmas, 5,5m feletti szilt talált. A hír belelkesített, és ma reggel kiugrottam a jelzett helyre. A vénic szil valóban lenyűgöző, nem láttam még ehhez fogható szilt.

Nagyon magas, valószínűleg Gábor is fejlett dendromán érzékről tanúságot téve, ez
 alapján szúrta ki a sűrűből.

A másik oldalról, 120cm-es botomat tettem eléje. Gyorsan keskenyedik, ezért nagyon nagy jelentősége van annak, hogy az ember a talajszinttől milyen magasan méri. Végül is én megadtam neki az 550cm-t. Ezzel az országos listán is harmadik, a Gemencben toronymagasan első a szilek közt.

Tőle 200m-re áll egy fűz, amit már többször felkerestem

Ez a fűz is listára érdemes, a maga 620 cm-jével.

A szil a Hosszúvölgyi-nyiladék mellett áll, attól mintegy 30 m-re. Ezen a nyiladékon már többször elmentem,  de a szilt nem szúrtam ki.

A Keslyűsi (Ásás)-Dunában most szerencsére nem volt víz

A töltés mentén húzódó Kubikárokban sem