2014. július 2., szerda

Két nap Bédán: 6. A Nagyrét és a Nagypartos

A Nagyrét  az utolsó hírmondója az egykori Duna árterében fekvő hatalmas legelőknek.A legeltetést a nemzeti park végzi egy szürke marha gulyával.

Ringló erdei szemeslepkével 

Furcsa fűztörzs

A Nagyrét

 Ez a gulya  a területnek csak töredékét tudja karbantartani, A többi részt vagy kaszáltatja a nemzeti park, vagy sorsára marad. 

Nagy füzeket reméltem itt, de nem találtam.
Réti iszalag is akadt még

Roskatag öreg hídon lehet megközelíteni a területet.

Végre láttam híres magyar színjátszólepkét. Fotózni normálisan azonban csak a töltésen tudtam ezt a ritka lepkét. Akép azonban árnyékban készült, nem látni  irizáló színeit.

Sok a gólya errefelé, nem véletlenül kapott Kölkeden múzeumot is.

Tipikus

Érkezés Nagypartosra. A tájegység egyetlen tanösvénye ide vezet. 

Az alacsony dunai vízállás remek fürdőzőhelyeket teremt. Tájképileg sem utolsó a terep, felsejlik a Zengő is. 

Egy kis öbölben jól  felmelegedett a víz, jólesett a fürdőzés

Ezt a felvételt a legendás "hátasomról" nem én készítettem.

A füzek alatt pihentünk , az öbölben fürödtünk.