2015. március 23., hétfő

Listás fűz a Vörösmarty-forrásnál

A Vörösmarty-forrás környéke egy kis vizenyős erdőfolt Bonyhád és Ladomány közt, a szántóföldek közé beékelődve. Az egykor itt fakadó forrást azért nevezték el a költőóriásról, mert amikor a Perczeleknél házitanítóskodott, akkor a közeli Börzsönyből ide járt a költő azon  reménytelen szerelmén búsongani, ami Perczel Etelkához fűzte.  Itt ma már nincsenek igazi erdők, csak akácosok vannak, és az egykori forrás vizéből előbuggyanó patak medre környékén egy-két fűz. Hunyor nem sok van, egy-pár tő éldegél az akácosban, azt tanúsítva, hogy itt egykor erdők voltak. Azokat már rég kivágták, helyükön tengődik az akácos, és ez a néhány hunyor.

Tavaly decemberben jártam itt, akkor találtam rá erre a nagy fűzre, amit jöttem megmérni. 645 cm-es kerületével listára méltó. Meg is örökítettem magam, mert ritka pillanat már életemben, hogy listás fára akadok.

Régen itt juhászat volt. Titkon reméltem egy-két héricset vagy hasonlót az egykori legelők helyén, de nemvolt itt semmi érdekes. Holt vidék.

Tipikus

Egerészölyv

Boglárka

Patak.