2015. április 17., péntek

Tengelici rétek: Kosborok, gémek, farekorderek

Tengelic környékén sok rét van. Most azon jártam, ahol tavaly agárkosbort és pókbangót találtam. Ennek a rétnek az érdekessége, hogy ez növényritkaságai ellenére nem védett terület.  

Nagyon kis csököttek az idén az agárkosborok. Talán az aszály, vagy még kell egy kis idő nekik.

Annak bizonyítéka, hogy itt régen legeltettek

Bakcsó. Ez a kis homokhalom annak az ingoványnak a közelében van, ahol egy gémtelep található. A gémtelepről a tavalyi bejegyzésemben szóltam. Zavartalanság kell ennek a telepnek, különösen ilyenkor. Én is csak nagyon rövid ideig időztem itt, és pár száz méterről lődöztem csak 30-szoros zoommal a képeket.

Kanalas gémek

Nagy a sűrűség a rekettyésben  

Szürke gém és kis kócsag

Kanalas és szürke gém, háttérben nagy kócsag.

Nappali pávaszem

Őz

Alsótengelicen áll ez a 415 cm-es hatalmas ostorfa. A listán van ugyan egy ennél nagyobb, de ha megnézzük azt, akkor láthatjuk hogy a rekorder tulajdonképpen csak egy fél fa, egyik fele letört. Ez meg hibátlan szépségű.

Majdnem listás lett ez az akác is, de 10 cm hiányzott még

Már mondtam, hogy itt a Mezőföldön szokatlanul sok nagy ostorfa van. Ez 370cm-rel a lista első harmadában tanyázhatna. A mellette lévő kis ismertető tábla nem ezt a fát reklámozza, hanem a tengelici spárgaföldeket népszerűsíti.