2016. január 24., vasárnap

Két taplósi fűz

Az első kép kakuktojás, ez még az Alföldön készült, ahol dolgom végeztével Kiskőrösről hazafelé tartottam. A képen  a Vajas-fok.  A középkorban ez egy fő Duna-ág volt. Ez miatt volt fontos dunai kikötő Kalocsa. Ma csatorna jellege van, és ahogy elnéztem kevés olyan hangulatos része van, mint amit ezen látni. 
Szintén hazafelé, alkonyközeli órákban, megálltam kb. negyed órára Taplóson. Egy kis, a Taplós M9 -es felé eső részén lévő, főként nádassal benőtt, fás-vizenyős területet jártam körbe.

A terület szélén régről ismert méretes fűz áll. Régebben egyszer mértem, olyan 560 körüli volt akkor.

A terület közepén viszont egy nagy roncs mutatkozott már korábban is, amit eddig nem lehetett megközelíteni, mert egy víz közepén lévő kis szigeten áll. Most viszont a jégen keresztül ez sima ügy volt. Még vannak friss hajtásai, de alapvetően ez egy roncs, bármennyire is gigantikus. Olyan 7-7,5m körülire becsültem, de nem volt centim.

A tavas-nádas terület partján egy gyenge 400-as tölgy, amit az tesz érdekessé, hogy a tövéből 4 sarj is ered, amelyek közül kettő érdekesen összenőtt.

A terület nyugati részén kevesebb a nád, több a nyílt víz

Gyenge kis nyárfák alkony felé

A területhez közel egy kis akácos, ahol rendszerint a a nemzeti park nyája szokott időzni, de most nem láttam őket.

A kalyiba kéménye és néhány cöveke még áll. 
Végül egy jellemző kép az elmúlt napokból. Ilyen jég képződik a -10 fokban az autóm oldalsó ablakain. Hát ennyi volt a hétvégi termés,  talán a jövő héten több is lesz.