2016. április 3., vasárnap

A Pandúr-szigeten

Tavaly szeptemberben jártam legutóbb a Baja melletti szigeten egy régről méretlenül maradt nyárfát keresve.

Most meglett. 2010-ben azért nem mértem meg, mert az előtte lévő árokban állt a víz. Most meg azon dilemmáztam, hogy hol mérjem? A nyárfa egy földnyelv szélén áll. Három oldalról 1,5 mély árok határolja. Ha a földnyelven állok, akkor  nem tudom körbevezetni a centit. Úgyhogy alulról mértem, jóval fejmagasság felett, de ez a földnyelven  csak 30 cm magasság volt. Itt meg ráadásul a rengetek hajtás is akadályozta a mérést, úgyhogy ez lett maga a mérhetetlen fa.  Úgyhogy erősen tájékoztató jellegű csak az, hogy végül a centi 760-at mutatott.

Mellette egy nálánál jóval nagyobb kidőlt óriás

Mire végeztem a sűrűben a mérési kísérlettel, 4 db mászott a nadrágomon ebből. Ezért kell erdőben világos nadrágban járni.

Egy fok, ami a Kerek-tótól vezet a Sugovica felé

A fok és a Sugovica találkozásánál

Ez a ladik sem tegnap járta a Sugovicát.

Szomorúan kellett megállapítanom, hogy Baja városa feladta a Sugovica tanösvényt, ami közvetlenül a holtág partján haladt. Helyette csak az erdei úton lehet haladni, kerítésees telepítések közt, egy olyan úton, amit fa-szállító teherautók szétbarmoltak, és helyenként még kifejezetten sáros. Ebben a vigasztalan környezetben találtam hosszú idő után egy  piros fazekat. 

A Sugovica ingoványos partjára azért egy-egy biztató fakorona kedvéért letértem 

Így akadtam erre a szép, 640-es fűzre. 46 09' 47";  18 55' 52"

Csuszka egy farakáson