2016. június 28., kedd

Mostanában mifelénk: Sárosi szokásos és sötét-völgyi nőszőfüvek

Sandán felpillant rám egy szürke gém...

...majd tovább tollászkodik

Mindenféle tavak környékén láttam már mocsári teknőst, de a Gemencben most pillantottam meg először

Kis kócsag és szürke gém

A volt már olyan év, hogy a kárókatonákból nyárra egy sem maradt a Sároson. Ez nem egy ilyen év.

Szitakötők garmadája. A pontos azonosítással megvártam Farkas Sándor szakvéleményeit, miszerint ez kék légivadász.

Pókhálós lepke

Párzás. Fehér pásztorok.

Egy újabb faj, széleslábú szitakötő.

C betűs lepke

Fehér pásztorból rengeteg volt.

A Sötét-völgyben pár perces séta alatt is több tő nőszőfüvet láttam. Ezekkel a fajokkal most találkoztam életemben először. Ennek ellenére megkockáztatom,hogy ez széleslevelű nőszőfű, eléggé lenyílt, koszlott példány. (Tényleg azok, köszönöm Lukács Robi megerősítését.)

Aztán egy újabb, az elsőtől kb.100 méterre.

Ez is széleslevelű.

Egy méhész remek ötlettel a környék egyik legforgalmasabb turistaútjától 5m-re letett vagy 20 kaptárt.
(Már nincsenek itt, 2016.július 20.)

Aztán elindulok arrafelé, amerre a gérbicsek voltak májusban. Nem is kell csalódnom. Újabb tövek kerülnek utamba.

Errefelé nyílnak a legszebbek

Sok eső, sok gomba

Farkasölő sisakvirágból mindig rengeteg van a Sötét-völgyben