2017. február 12., vasárnap

Nyíregyházi ezüst juharok

Nyíregyházán egy iskolában volt dolgom. Mivel az iskola mellett fekszik
az Északi Temető, és volt egy fél órám, gondoltam szétnézek, hátha ez is
kínál valami érdekességet. Találtam is öt nagy ezüst juhart, de több is lehet még
itt.

Nyilván se centi, se fényképezőgép nem volt nálam, ezek a képek is
mobillal készültek.

Csak azokat fényképeztem le, amiket legalább listásnak gondoltam.

A dendromán kicsit fanyalog az ezüst juharra, mert ez a fa a juharok
mezőnyében "unfair" versenyző. Eleve nem őshonos, és a haza juharokhoz
képest sokkal gyorsabban nőnek, és egy százéves már matuzsálemnek
számít közöttük.
Azért el kell ismerni, hogy elég szép, mutatós fává tudnak nőni. A temető
korai sírjai a 20. század elejéről származnak, gondolom ekkor nyithatták
meg, a fák sem lehetnek ennél öregebbek.

A Pósfai-listán is találunk tizenkettőt, de egy szegedi fasor csak egyként van kezelve.
Torma Zoltánék listáján pedig még több van, 35 darab.Ebből 17 egy szigetmonostori
telepítésben.Ők megmérték azt a mecseknádasdit is, ami melletti játszótéren életem
első éveit eltöltöttem, és még mint sokkal kisebb fára emlékszem rá. Aztán nyilván
számtalanszor elsétáltam mellette, akárcsak Pósfai György, a Mecseknádasdi
Dendromán Találkozó teljes létszámát nem is említve. Még emlékszem is
azokra az epés megjegyzésekre, amiket a társaság mondott rá, miközben a
Schlossberg Vendéglő felé gyalogoltunk. Hiába, nincs nagy becsülete az
ezüst juharoknak a dendrománok közt, amire jó példa Lukács Róbert ezen bejegyzése is.